Η εκπαίδευση του μυαλού των μαθητών μας είναι επένδυση για το μέλλον τους και σε αυτή στοχεύουμε. Τα Μαθηματικά δε διαχωρίζουν τους ανθρώπους ηλικιακά . Μπορεί να ξεκινάνε ως παιχνίδι, όμως όλοι, λίγο – πολύ ξέρουμε πως νικητής θα είναι όποιος μπήκε από νωρίς σε αυτό. Κι εδώ καινοτομούμε εκπαιδεύοντας νέους ανθρώπους για τις εξετάσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας, ακόμη και από τις μικρές ηλικίες του Δημοτικού, που έχουν όνειρα και φιλοδοξίες.
Όσο για τους μαθητές, που μας εμπιστεύτηκαν από νωρίς…? Δεν έχετε παρά να τους ρωτήσετε. Βλέπουν τις πανελλαδικές εξετάσεις ως ένα test και όχι ως ένα ακόμη εμπόδιο κακού άγχους. Αυτό συνήθως, συμβαίνει σε όσους άργησαν να μπουν στο παιχνίδι της γνώσης ή έκαναν λανθασμένες επιλογές ή αρέσκονταν στο να τους διαβάζει κάποιος , απλά για να πάνε “έτοιμοι” και “γραμμένοι” στο σχολείο.
Όσον αφορά τους μαθητές που έρχονται σε εμάς, έστω και αργά αν ακολουθήσουν τις συμβουλές και το σωστά σχεδιασμένο μάθημα που παρέχουμε θα μετατρέψουμε το κακό άγχος σε καλό και δημιουργικό οπότε τα αποτελέσματά τους στις εισαγωγικές εξετάσεις των Α.Ε.Ι. θα είναι πολύ καλύτερα από αυτά που θα περίμεναν.
Το κάνουμε πολλά χρόνια και το σύστημά μας λειτουργεί. ΕΓΓΥΗΜΕΝΑ.
Είκοσι τέσσερα χρόνια «δοκιμασιών», είκοσι τέσσερα χρόνια με χαμόγελα.
Το Φροντιστήριο ΡΑΓΚΟΣ | Μαθηματικά & Θετικές Επιστήμες στον Βόλο, ξεκίνησε τη λειτουργία του σε έναν αληθινά όμορφο χώρο το σχολικό έτος 2018. Φρόντισε να ξεκινήσει δυναμικά έχοντας ως υπεύθυνο μαθηματικών τον Βαγγέλη Ράγκο, ο οποίος κατέγραψε και πάλι μεγάλη επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις και δοκίμασε ευχάριστες συγκινήσεις. Σήμερα μετράει είκοσι τέσσερα χρόνια φροντιστηριακής εμπειρίας και αγώνων, είκοσι τέσσερα χρόνια που «σφραγίζονται» με χαμόγελα. Ποιο είναι όμως το μυστικό της ευδόκιμης πορεία του; Μιλώντας από καρδιάς ο κ. Ράγκος λέει ότι είναι σημαντικό να κυνηγά κανείς του στόχους του και να μη συμβιβάζεται. Από την πλευρά του ευχαριστεί τα παιδιά και τους γονείς τους που τον εμπιστεύονται και συνεχίζουν να εναποθέτουν τα όνειρά τους στα χέρια του. Ευχαριστεί και τη σύζυγό του που είναι εκπαιδευτικός και πολύτιμος συνεργάτης του.
Έχετε 24 χρόνια φροντιστηριακής εμπειρίας. Είναι εύκολο να κερδίσει κανείς την εμπιστοσύνη του μαθητή; Εσείς πως το χειρίζεστε;
Σίγουρα όχι. Δεν είναι εύκολο. Κάνει εγγραφή στο φροντιστήριο ή τυχαία είτε ύστερα από παρότρυνση κάποιον φίλων. Ασυνείδητα όμως εναποθέτει ελπίδες και όνειρα στα χέρια μου, γιατί γνωρίζει βαθιά μέσα του πως δεν σημαίνει κάτι το ότι κάποιος έγραψε καλά. Πρέπει να κάνει και ο ίδιος την προσπάθεια του.
Στη συνέχεια αυτό που κάνω είναι να γνωρίσω τον χαρακτήρα του, την ψυχολογία και τα βιώματα που κουβαλάει μέσα του, αφού μέχρι χθες ήμασταν άγνωστοι.
Τον κερδίζω μέσω του χαρακτήρα μου, του χιούμορ που σε συνδυασμό με τον τρόπο διδασκαλίας, φέρνω τα επιθυμητά αποτελέσματα στην ψυχολογία του αλλά και στην πρόοδό του. Τους επιτρέπω να φέρνουν την όποια άσκηση στο μάθημα την οποία λύνουμε όλοι μαζί, σαν ομάδα. Αυτό δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια, απλά πρέπει να το ζήσεις.
Τα παιδιά που έρχονται σε εσάς για προετοιμασία βρίσκονται σε μία περίοδο της ζωής που καλούνται να μελετήσουν αρκετά αλλά και να λάβουν σημαντικές αποφάσεις. Τι ρόλο παίζει η σωστή καθοδήγηση στα παραπάνω;
Πολύ σημαντικό. Προσωπικά απεχθάνομαι τη χειραγώγηση, τις πλασματικές βαθμολογίες, τις υπερφίαλες υποσχέσεις που σκοπό έχουν να χαϊδεύουν αυτιά και να υπνωτίζουν τους γονείς. Στο τέλος αυτά γονατίζουν τον μαθητή. Αν δεν πάνε τα πράγματα καλά φταίει η δυσκολία των θεμάτων και ό,τι άλλο. Μετά τα παιδιά κάνουν την ανάγκη υποχρέωση και αποδέχονται τα πάντα. Αυτό δεν το δέχεται η συνείδησή μου. Είμαι από τους καθηγητές που ποντάρουν στην ειλικρίνεια, την εμψύχωση, στο σωστό τρόπο διδασκαλίας και στο συνεχή διάλογο ώστε να καταλήξει ο μαθητής στην καλύτερη επιλογή σχόλης μέσω και του τι έχει ανάγκη η αγορά εργασίας.
Το φροντιστήριό σας κατέγραψε μεγάλη επιτυχία στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις. Ποιο πιστεύετε ότι το μυστικό για την καλύτερη δυνατή προετοιμασία;
Η από νωρίς σωστή προετοιμασία, τα 4/μελή τμήματα, ο τρόπος παρουσίασης του μαθήματος και 2-3 τεχνικές που δεν θα τις αναλύσουμε τώρα. Ως καθηγητής μαθηματικών, δεν αφήνω την παραμικρή λεπτομέρεια να ξεφύγει, ακόμη και στο γυμνάσιο. Θα έρθει ο χρόνος που ο μαθητής θα την χρειαστεί. Φέτος είχα, αρκετούς μαθητές που τους εκπαίδευσα από νωρίς. Οι στόχοι ήταν έτοιμοι και το λύκειο τους φάνηκε περίπατος ενώ οι πανελλαδικές ως πρόκληση να βγάλουν ό,τι μάθανε τόσα χρόνια. Έτσι ελαχιστοποιήθηκε και το άγχος των εξετάσεων. Να τονίσω πως η συνεργασία μεταξύ των καθηγητών του φροντιστηρίου απέδωσε και βοήθησε πολύ τους μαθητές.
Συνοψίζοντας: συστηματικό διάβασμα (με συγκεκριμένο τρόπο), ένα είδος γυμναστικής, ένα καλό φίλο και ελεγχόμενες εξόδους για να ξεσκάει ο μαθητής.
Πόσο σημαντικό είναι να κυνηγάει κανείς τους στόχους του;
Σίγουρα είναι σημαντικό ο ξεκάθαρος στόχος και πρέπει ο μαθητής να σκεφτεί από νωρίς. Πρώτα όμως πρέπει να βρει τις ισορροπίες του και να αρχίσει να κατανοεί τον εαυτό του, όσο αυτό είναι δυνατόν.
Δεν βάζουμε στόχους βάσει του πιο μάθημα μας αρέσει. Δεν λειτουργεί έτσι η πραγματική ζωή.
Τα περισσότερα παιδιά στην εφηβεία τα βλέπουν όλα μαύρο – άσπρο. Όταν ωριμάσουν, πολύ αργότερα και αποκτήσουν εμπειρίες ζωής θα αρχίσουν να βλέπουν και το γκρι. Αλλά τότε οι λάθος αποφάσεις δεν παίρνονται πίσω.
Οπότε ο μαθητής, οι γονείς του και ένας έμπειρος καθηγητής πρέπει να κάνουν συζητήσεις. Να λειτουργούν ως μια ομάδα.
Είναι δύσκολος ο αγώνας των πανελληνίων που δίνουν τα παιδιά και οι οικογένειές τους και αυτή τη «μάχη» τη ζείτε από κοντά. Από την πλευρά του πότε ένας εκπαιδευτικός φροντιστηριακής εκπαίδευσης είναι ικανοποιημένος;
Προσωπικά όταν ο μαθητής πιάσει τη σχολή πρώτης προτίμησης του και φυσικά με καλό βαθμό στα μαθηματικά. Και αυτό γιατί καταλαβαίνω ότι θα έχει σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση. Αν δεν συμβεί αυτό σίγουρα θα έχει πιάσει σχολή αντίστοιχης δυναμικότητας. Τότε το χαμόγελο και η χαρά των γονιών είναι αυτό που με συγκινεί βαθύτατα.
Τι συστήνετε στους νέους που ξεκινούν μαθήματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στις οικογένειές τους;
Τα παιδιά να μη παρασύρονται, να μην συμβιβάζονται και να έχουν απαιτήσεις από τους καθηγητές τους. Το ίδιο ισχύει και για τους γονείς, όσον αφορά την εκπαίδευση του παιδιού τους. Να είναι κοντά τους και να τα βοηθούν οι ίδιοι στο δημοτικό ενώ ειδικά στο γυμνάσιο να δώσουν βάσει στα Μαθηματικά και στη Γλώσσα. Από Β΄ γυμνασίου, σιγά σιγά στην Φυσική και τη Χημεία. Να ψάξουν να βρουν καλούς Καθηγητές που να βοηθήσουν τα παιδιά τους και όχι απλά να τα διαβάζουν. Αυτό είναι ό,τι χειρότερο και δυστυχώς συμβαίνει πολύ συχνά. Τέλος θα συμβούλευα τους γονείς , σαν γονιός δυο παιδιών κι εγώ, να είναι κοντά στα παιδιά τους. Να τα ανταμείβουν, όταν βλέπουν ότι προσπαθούν για την πρόοδο τους και να μην διστάζουν όταν πρόκειται την μόρφωση τους. Όσον αφορά το φροντιστήριό μας είμαστε πάντα εκεί για να ενημερώνουμε και να βοηθάμε.
Κύριε Ράγκο, ευχαριστώ πολύ για τις άμεσες και ειλικρινείς απαντήσεις σας.
Επισκεφθείτε μας για πληρέστερη ενημέρωση.
Εκ μέρους των καθηγητών του φροντιστηρίου μας, ευχαριστούμε που επισκεφθήκατε την ιστοσελίδα μας.
Ευχόμαστε υγεία, πρόοδο και να είστε μαχητές και πρωταγωνιστές της ζωής σας.
Φροντιστήριο ΡΑΓΚΟΣ | Δίνουμε ώθηση στις δυνάμεις σου.